Hashtagi na Instagramie w 2022 roku – Jak je stosować?

Czy chcesz, aby więcej osób zobaczyło Twoje treści na Instagramie? Zastanawiasz się, czy hashtagi naprawdę mogą pomóc – i czego spróbować zamiast nich?

W tym artykule dowiesz się, jak i dlaczego hashtagi na Instagramie mają znaczenie dla Twojej strategii. Poznasz również 12 sposobów na zwiększenie zasięgu bez nich.

Czy dzięki hashtagom ludzie częściej widzą Twoje posty na Instagramie?

Adam Mosseri, szef Instagrama, w marcu 2022 roku odpowiedział na pytanie na Instagram stories o wszystko. Początkowo powiedział „Nie bardzo”, ale potem wyjaśnił swoją odpowiedź.

Mosseri wyjaśnił, że hashtagi pomagają Instagramowi zrozumieć, o czym jest Twoja treść. Może to zwiększyć prawdopodobieństwo pojawienia się Twoich treści na stronie z hashtagiem. Wyjaśnił jednak, że samo używanie hashtagów nie jest narzędziem do zwiększenia dystrybucji.

Mosseri zapytał później, czy są jakieś historie na temat znaczenia hashtagów. Wyjaśnił, że używanie hashtagów nie będzie miało znaczącego wpływu na to, ile osób zobaczy Twoje posty. Jeśli spodziewasz się ogromnej zmiany, będziesz rozczarowany.

Hashtagi mogą pomóc ludziom znaleźć Twoje treści na Instagramie i lepiej je zrozumieć. Mogą również pomóc w pojawieniu się Twoich treści w odpowiednich wyszukiwaniach, co może zwiększyć liczbę osób, które je zobaczą. Jednak używanie hashtagów nie wpłynie znacząco na to, ile osób zobaczy Twoje posty.

Dlaczego używanie hashtagów są ważne dla marketerów?

Odkrycie to nie było zaskoczeniem dla marketerów mediów społecznościowych. W końcu nie zgadza się ono z powszechnym przekonaniem, że hashtagi wpływają na zasięg na Instagramie.

Na przykład wiele firm używa hashtagów na Instagramie, aby dotrzeć ze swoimi produktami lub usługami do większej liczby osób. Możesz poszukać popularnych hashtagów i wybrać te, których chcesz używać. Następnie możesz eksperymentować z liczbą słów kluczowych, których chcesz użyć. Na koniec można skorzystać z narzędzi innych firm, aby śledzić interakcje między użytkownikami a hashtagami.

Jednak biorąc pod uwagę wypowiedź Mosseri, marketerzy powinni zadać sobie pytanie, jak zamierzają dalej używać hashtagów na Instagramie. Jednym ze sposobów na zwiększenie zasięgu jest rozpoczęcie rozważań nad innymi taktykami.

Co badania naukowe mówią nam o hashtagach na Instagramie?

Serwis Socialinsider przeanalizował ponad 75 milionów postów na Instagramie, aby sprawdzić, czy hashtagi zwiększają liczbę wyświetleń i jaką wartość zapewniają firmom.

Socialinsider stwierdził, że hashtagi nie mają wpływu na dystrybucję. Potwierdza to tezę Mosseri. Co więcej, badanie wykazało, że liczba hashtagów w poście nie ma wpływu na liczbę wyświetleń. Bez względu na to, ile hashtagów ma post, średni wskaźnik zaangażowania według wyświetleń mieści się w tym samym zakresie.

We will be happy to hear your thoughts

Dodaj Odpowiedź

Kup lajki
Logo
Enable registration in settings - general