Jaka jest odpowiednia platforma dla Twojej firmy?
Nie musisz być na każdym kanale mediów społecznościowych, aby mieć udaną strategię mediów społecznościowych. Sukces można odnieść, koncentrując się na kilku kanałach i dając z siebie wszystko.
Krok 1: Zidentyfikuj grupę docelową
Zanim wybierzesz platformy mediów społecznościowych dla swojej firmy, zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć ze swoimi działaniami w mediach społecznościowych. Należy zastanowić się, w jaki sposób można zdefiniować grupę docelową. Kim oni są? W jakim są wieku? Czym się zazwyczaj zajmują? Co lubią?
Krok 2: Zdefiniuj cele mediów społecznościowych
Zastanów się, co chcesz osiągnąć dzięki obecności w mediach społecznościowych i jaką wartość możesz zaoferować swoim docelowym odbiorcom.
Możliwe miejsca docelowe:
- Zwiększ świadomość (stwórz świadomość dzięki treściom informacyjnym, rozrywkowym i oryginalnym)
- Otwórz nowe grupy docelowe
- Wzmocnij lojalność klientów poprzez osobistą interakcję
- Sprzedaż produktów (handel społecznościowy)
- Wsparcie / wsparcie posprzedażowe
Krok 3: Wybierz odpowiednią platformę mediów społecznościowych
Czy wiesz, jakie są Twoje cele związane z mediami społecznościowymi? I czy wiesz, do kogo chcesz za ich pośrednictwem dotrzeć? Świetnie! Teraz musisz tylko dowiedzieć się, które kanały mediów społecznościowych preferuje Twoja grupa docelowa i gdzie najskuteczniej osiągniesz swoje cele.
Na przykład, jeśli chcesz dotrzeć do młodszej grupy odbiorców w wieku od 16 do 24 lat, możesz użyć Instagrama, Snapchata lub TikTok. Jeśli jednak Twoją grupą docelową są głównie profesjonaliści w wieku od 25 do 44 lat, lepszym wyborem może być LinkedIn.