Jaka jest odpowiednia platforma dla Twojej firmy?

Nie musisz być na każdym kanale mediów społecznościowych, aby mieć udaną strategię mediów społecznościowych. Sukces można odnieść, koncentrując się na kilku kanałach i dając z siebie wszystko.

Krok 1: Zidentyfikuj grupę docelową

Zanim wybierzesz platformy mediów społecznościowych dla swojej firmy, zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć ze swoimi działaniami w mediach społecznościowych. Należy zastanowić się, w jaki sposób można zdefiniować grupę docelową. Kim oni są? W jakim są wieku? Czym się zazwyczaj zajmują? Co lubią?

Krok 2: Zdefiniuj cele mediów społecznościowych

Zastanów się, co chcesz osiągnąć dzięki obecności w mediach społecznościowych i jaką wartość możesz zaoferować swoim docelowym odbiorcom.

Możliwe miejsca docelowe:

  • Zwiększ świadomość (stwórz świadomość dzięki treściom informacyjnym, rozrywkowym i oryginalnym)
  • Otwórz nowe grupy docelowe
  • Wzmocnij lojalność klientów poprzez osobistą interakcję
  • Sprzedaż produktów (handel społecznościowy)
  • Wsparcie / wsparcie posprzedażowe

Krok 3: Wybierz odpowiednią platformę mediów społecznościowych

Czy wiesz, jakie są Twoje cele związane z mediami społecznościowymi? I czy wiesz, do kogo chcesz za ich pośrednictwem dotrzeć? Świetnie! Teraz musisz tylko dowiedzieć się, które kanały mediów społecznościowych preferuje Twoja grupa docelowa i gdzie najskuteczniej osiągniesz swoje cele.

Na przykład, jeśli chcesz dotrzeć do młodszej grupy odbiorców w wieku od 16 do 24 lat, możesz użyć Instagrama, Snapchata lub TikTok. Jeśli jednak Twoją grupą docelową są głównie profesjonaliści w wieku od 25 do 44 lat, lepszym wyborem może być LinkedIn.

We will be happy to hear your thoughts

Dodaj Odpowiedź

Kup lajki
Logo
Enable registration in settings - general